Vi började tillsammans

Jag och min gamla kollega Bettan började gymma och simma tillsammans. Plötsligt hände något som jag sällan haft: en träningskontinuitet. Nu har jag tränat regelbundet i 2-3 månader.

Jag startade med en stor tjock kropp på 103,3 kg. Jag är stel och har ständig värk i ländrygg, vänster höft och vänster ben. Jag har struntat helt i min kropp ett bra tag nu. Jag har svikit min hälsa.

Men något jag aldrig gett avkall på är att laga mat från grunden. Och jag har nog egentligen när det gäller mat haft ett hyfsat sunt tänk, men jag har vid sidan av den sunda grunden vräkt i mig massor av ost, snacks, såser mm.

Jag röker fortfarande men ska så klart sluta, men jag tar det försiktigt nu. Ett steg i taget.

Efter att simmat, pratat, gymmat och pratat kände vi båda att vi måste börja göra något allvarligt åt vikten. För 2 veckor bestämde vi oss att till 1 maj ska vi ha gått ned 3 kilo till att börja med. Det sporrade mig och tände en slags glöd inom mig.

Plötsligt kände jag att jag ville skriva mig genom denna resa. Ett sundare liv.

Lämna en kommentar